17 september 2012

Rollercoaster

Ledig idag, tanken var träna, plugga, städa, tvätta.

Hittills har jag tränat och tvättat. Men jag har redan mött tre fruktansvärda motgångar denna morgon.

Den första var när jag kom till IKSU, skulle hänga av mig jacka och mössa och springa in på ett cykelpass, så inser jag att jag har glömt min hårsnodd! Ni som har långt hår och känner igen det här, ni vet också att man alltid brukar kunna hitta en snodd i en jackficka, runt handleden, i byxficka, väska eller ja NÅGONSTANS. Men tror ni jag gjorde det? Självklart INTE. Hej cykelpass med hår i ögonen och fastlimmat av svett i hela ansiktet. Sjukt irriterande. Kände mig dock litegrann som Macgyver när jag flätade ihop det och tuperade ihop änden. Jag överlevde men det får aldrig hända igen!

Nöjd och glad efter passen (körde core efter också) traskade jag ut mot cykeln och inser att oj vad det regnar nu då! Spöregn. Den här skuren/skyfallet kom väl tajmat till min cykeltur på 5 minuter hem. Jag vred ur jacka och överbyxor, och insåg att jag var genomblöt. Fick byta om från topp till tå för att kunna påbörja lunchen. Jag behöver ju inte nämna att man blir hungrig av 2 pass och när jag är hungrig är humöret inte alltid riktigt lika bra som när jag är mätt.

Vi har inget hemma, så jag fick ju återigen tänka till ordentligt och kom på att vi köpt grillkorv och har potatis och ägg, jag steker upp det! Kokade upp potatis och när jag ska ta fram och steka på korven så finns den inte. Ante får all skuld i världen, vem äter upp ett helt korvpaket!? Kl. 02.10 på en lördagnatt! Minuspoäng.

Nu har jag i alla fall ätit potatis stekt ägg och... stekt bacon (hittade ett pkt i frysen). Ser verkligen fram emot hur det ska gå med plugg och städning ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar