5 juni 2012

Sinnessjukt

Jag börjar nästan skratta åt hur löjligt svårt det ska vara att boka om en tid på sjukhuset. I kallelsen står det: "För avbokning/ombokning ring ***** eller logga in på minavårdkontakter.se" Ringer man så går det inte att omboka - endast AVBOKA - och då måste man själv kontakta dem för att boka en ny tid sedan (=typ omöjligt).

Så jag loggade in på den där sidan, fyllde i 1000 fält med namn, mellannamn, smeknamn, extranamn, efternamn, efter efternamn, adress m.m. Efter att ha fyllt i ALLT om mig själv och lite till, så står det: "Tack, vi skickar ett lösenord till dig PER POST som kommer inom 2-3 dagar." SNARK! Hur svårt kan det vara att få omboka den här tiden på en gång!?

3 dagar senare kom brevet fram och jag loggade in. Sidans upplägg under all kritik men efter 30 minuters letande hittade jag vart jag kunde boka om. Fyllde återigen i 1000 fält med namn, adress, bokad tid osv, "Tack, ett svar kommer till den här sidan inom ett par dagar".

Idag (en vecka senare) fick jag ett mail: "Du har fått ett svar på Mina vårdkontakter, logga in på sidan för att se svaret." När jag försökte logga in så blev något fel i lösenordet 3 ggr (Ok, jag hetsade väl lite pga irritation över det här systemet) - "Ditt konto är nu låst"

Här sitter jag nu, kan inte logga in där, och inte nå avdelningen på telefon. Hur ska jag veta när de har bokat in mig nu? Så löjligt jävla dåligt system!

Ska det ta så här lång tid att boka om tiden bör de nog skicka ut kallelsen minst ett par månader innan bokad tid.

2 kommentarer: